4.5.07

Hiša, kjer sonce vzhaja

V Novem Orleansu hiša stoji
ki ime ji je Sončni Vzhod,
in bila je propad že za mnogo mladih fantov
tudi jaz to vem, Gospod

Moja mati bila je šivilja,
sešila mi novi je džins
moj oče je rad srečo izzival
v mestu Novi Orleans

Edine stvari, ki jih ima hazarder
so kovček in nov gvant
in le takrat mu zadovoljen je obraz
ko spravlja se na kant

---- solo klaviature---

O mama, povej svojim otrokom
naj izognejo tega se kraja
zapravijo življenje v grehu in bolečini
v hiši, kjer sonce vzhaja

In eno nogo imam na peronu,
druga že stopa nad pragove
vračam se v Novi Orleans
kjer nosil bom okove

In v Novem Orleansu hiša stoji
ki ime ji je Sončni Vzhod
in bila je propad že za mnogo mladih fantov
tudi jaz to vem, Gospod


House of the rising sun od The Animalsov mi je eden izmed najboljših komadov vseh časov. Izvor pesmi ni najbolj gotov, melodija naj bi izvirala iz angleške ljudske balade, nek ameriški par pa naj bi dodal aktualno besedilo. Pesem so si na začetku "kradli" različni izvajalci, Bob Dylan si jo je izposodil od Dave van Ronka-a, ko pa jo je za svojo skupino priredil Eric Burdon, je Dylan prenehal z izvanjanjem, saj so ga začeli obtoževati plagiatorstva The Animalsev. Dylan je sam priznal, da je skoraj skočil s stola, ko je prvič slišal njihovo pesem na avtoradiu, saj mu je bila tako všeč. Nekje vmes v tej godlji je še Nina Simone, ki je svojo verzijo posnela dve leti pred Animalsi. Burdon je kasneje priznal, da se je odločil za priredbo, ko je slišal izvedbo s strani Josh White-a.

Ne glede na izvor, Animalsi so ji dali svoj pečat in se s pesmijo zavihteli na vrh tako ameriške kot tudi angleške pop lestvice. Valentine-ov znameniti kitarski uvod, Burdonov globok vokal in Price-ov solo na klaviaturah so bili krivec, da je bila to prva pesem angleških izvajalcev po Beatlih na vrhu ameriške lestvice. Pesem je bila označena kot "prva ljudska rock skladba," ki je "za vedno spremenila podobo moderne glasbe." V lestvici 500 Greatest Songs of All Time, ki jo je objavila revija Rolling Stone, je zasedla 122. mesto, pred Jamesom Brownom in njegovim It's A Man's World, ter za Ben E. Kingovim Stand By Me.

O obstoju resnične "hiše, kjer sonce vzhaja" ni trdnih podatkov. Originalna pesem je peta z ženske strani in govori o dekletu, ki je sledila pijancu/kvartopircu in nato končala v bordelu. V New Orleansu naj bi sicer stal hotel z imenom Vzhajajoče sonce, a ni dokazov, da se je tam dalo kupiti tudi ljubezen. Burdonova verzija pa govori o fantu, ki je zaradi alkohola in kvartopirstva končal v zaporu, tako da se lahko "Rising Sun" navezuje tudi na zapor. Van Ronk je trdil, da je v New Orleansu videl zapor za ženske, ki je bil poslikan z motivom vzhajajočega sonca. Kakorkoli že, spodajvam dajem na ogled verzijo The Animalsov. Lahko si zraven tudi pojete, mákar moje besedilo.


3 komentarji:

Unknown pravi ...

Pesem je res super. Meni je tudi kar pri srcu remix, ki ga izvaja skupina Santa Esmeralda. Kaj se ti zdi?

P.S.: Če boš imel kaj časa prosim malo napiši kako je kaj v Španiji (predvsem katere predmete imaš v drugem semestru). :-) Nekateri zdaj vneto brskamo po internetu in si izbiramo kaj bomo drugo leto v Španiji poslušali.

lp, Črt

Shkarpyan pravi ...

Hmnja, o predmetih bom verjetno pisal šele čez dva meseca, ko bom tudi moral oddati poročilo, pa ga bom še sem prilimal. Raje mi pošlji mail, če te zanima kaj bolj konkretnega. Kakor pa sem rekel, predmete si dokončno izbereš šele oktobra, tako da se ne mudi preveč...

Unknown pravi ...

Zivjo, mislil sem, da imam tvoj email, vendar se je izkazalo, da ga nimam. Mi ga lshko prosim posljes na crtPIKAgorup(a)gmailPIKAcom.

hvala in lp, Crt